Optakt: Grundspillets sidste kamp

05. april 2024 kl. 14:30
Det gælder grundspillets sidste kamp, når vi i morgen får besøg af Greve på Tingbjerg Ground.

Her vil vi gå benhårdt efter en sejr, da der er brug for alle point i slutspillet, som allerede begynder weekenden efter. Vi håber derfor på at se rigtig mange hvepse på lægterne i morgen.

For I fans og supportere er med til at skabe en fantastisk stemning på Tingbjerg Ground, og det giver altid spillere det ekstra, der skal til. For vi har brug for de tre point, og samtidig jagter vi den tredje sejr på stribe.

Så alle ud til Tingbjerg Ground i morgen!!!

Praktisk info
Vil du vide noget om parkering, entrépriser og meget mere, så klik her.

Skulle du være forhindret i at komme ud til Tingbjerg Ground for at overvære kampen, så fortvivl ej. Vi er klar med liveopdateringer på X (tidligere Twitter) samt livestreaming via appen VEO Live.

Interview: Ali Shah
Vi har talt med vores teknisk dygtige offensivspiller Ali Shah, der er skiftet til Brønshøj fra Ishøj IF i vinterpausen. Vi har talt om den første tid i Brønshøj, at blive kampens spiller og kampen mod Greve.

Når ikke du render rundt og spiller fodbold i Brønshøj, hvad får du så tiden til at gå med?

"I sommers begyndte jeg studiet som datamatiker på Københavns Universitet ude på Nørrebro."

Hvordan har du oplevet de første 2-3 måneder i Brønshøj?

"Drengene (de øvrige spillere, red.) har taget rigtig godt imod mig. Det samme har fansene. Og det har været en ære at komme ud til Brønshøj og så bliver behandlet så godt. Så det er virkelig fedt at være herude."

Hvordan går det med udviklingen af spillet og forståelsen af Jans og Bos idéer?

"I begyndelsen skulle vi lige finde hinanden og finde ud af, hvordan vi skulle spille sammen. Men jeg føler, at relationerne er blevet skabt, men vi kan stadig udvikle os."

Du blev valgt til kampens spiller af supporterne efter mandagens kamp mod KFUM Roskilde. Hvad betyder det for dig?

"Det er jeg megastolt over og glad for, at supporterne synes jeg spillere en god kamp. Jeg vil selvfølgelig fortsætte med at gøre mit bedste hver gang, så fansene kan blive glade."

På lørdag gælder det Greve. Hvad kender du til klubben?

"Jeg har aldrig mødt Greve før, men fra min tid i Ishøj har jeg hørt lidt om tidligere kampe. Her er jeg blevet fortalt, at det var nogle gode kampe mod dem. Jeg har ikke hørt så meget om dem, men tror at de spiller en god omgang fodbold. Jeg tror også, at vi kan slå dem."

Hvilken slags kamp bliver det mod Greve - kommer den til at minde om Gørslev- eller KFUM Roskilde-kampen?

"Her er jeg lidt i tvivl. Vi skal selvfølgelig ikke undervurdere nogen som helst. Jeg tror, at det bliver en god kamp, men håber at det bliver ligesom kampen mod KFUM Roskilde."

Seneste kamp
Det blev en målfest, da vi i mandags gæstede KFUM Roskilde. Her tog vi en 5-1 sejr efter en flot kamp.

Det var dog hjemmeholdet, der var bedst de første 10-12 minutter. Men vi tog langsomt over og i det 16. minut kom vi foran, da Mican Atici udnyttede Ali Shahs indlæg. Herefter fulgte et chancehav til os, men vi måtte vente til det 43. minut med målet til 0-2. Her var Ashab Mukudajev vågen og headede returen i mål. Og i overtiden fik han straffe, som han scorede sikkert på.

I 2. halvleg fortsatte vi med at dominere og skabe chancer og i det 50. minut ville Oskar Tranberg også være med og han fik scoret et sjældent mål. Med tyve minutter tilbage af kampen fik vores svensker Elliott Wikström scoret til 5-0. I overtiden fik KFUM Roskilde reduceret til 1-5 ved Nicki Bentsen.

En kamp, hvor vi sagtens kunne have vundet større, men der er ingen grund til at være grådig! I videoen nedenunder kan du se mål og chancer fra kampen.

Videosammendrag af 5-1 sejren ud mod KFUM Roskilde den 1. april 2024.

Modstanderen
Greve havde ikke det efterår, som de havde håbet på. Klubben måtte nøjes med fire sejre og en uafgjort i 14 kampe og en plads i bunden af tabellen. Anderledes har det været i foråret, hvor de fik fuld gevinst i de to første kampe.

Først blev det til en 5-2 sejr hjemme mod Næstved. Her fik gæsterne presset på i kampens første 15-20 minutter og kunne også gå til pausen med en føring på 0-1. Men i 2. halvleg fik Greve scoret fem mål mod Næstveds ene og kunne derfor tage en flot sejr i forårspremieren.

Skærtorsdag blev den sejr fulgt op af en ny hjemmesejr - denne gang på 3-0 over AB Tårnby. Her fik Greve en drømmestart med en scoring efter seks minutters spil efterfulgt med endnu et mål fire minutter senere. Kampens sidste scoring kom seks minutter før tid.

Det blev dog ikke til den tredje sejr i træk. For i mandags - i endnu en hjemmekamp - måtte man gå fra banen med nul point efter et 0-2 nederlag til Tårnby FF. Begge mål kom i overtiden i hhv. 1. og 2. halvleg. Greve selv skriver, at en pointdeling nok havde været mest fair.

Så der venter os et Greve-hold, der gerne vil tilbage på sejrssporet, og som også har kvaliteten til det. Vi håber dog på, at vores kvalitet er bedre og vi kan gentage sejren fra efteråret, hvor vi vandt 2-0 i Greve på mål af Aleksandar Lazarevic og Oskar Tranberg.

Videosammendrag af 2-0 sejren ude mod Greve den 7. oktober 2023.

Det bliver dog spændende at se, hvordan Greve vil håndtere at spille på græs efter de har spillet deres tre første kampe på kunstgræs. Samtidig vil det også være deres første kamp på udebane i foråret.

Men vi ved, hvilken kvalitet Greve har, og skal bestemt ikke hvile på laurbærrene, hvis vi vil have de tre point.

Dommertrio
Kampens hoveddommer bliver Andreas Lindegaard Halkjær, som får assistance på sidelinjerne af Mirza Hasanbasic og Recep Öcal.