Intern scouting

Cheftræneren på den enkelte årgang fra U12-U15 udtager, i samråd med BUUT, en “1. holds bruttotrup”. Denne trup skal gerne bestå af 20-35% af årgangens spillere.

Ud fra denne trup og evalueringer, vil BUUT i samråd med årgangens cheftræner, scoute spillere til Talentcenteret.

Dette vil foregå via live-observation og benyttelse af klubbens player scouting report ifm. kampe og træninger, samt via dataindsamling af analyser fra videooptagelser af kampe. Spillerne vil hovedsageligt blive vurderet ud fra tekniske, taktiske og mentale egenskaber.

Talentchefen, BUUT og årgangenes cheftrænere vil ud fra

• Kampanalyse
  • Videoanalyse
  • Faglig dialog

udvælge spillere i aldersgruppen 13-17 år til talenttrupper.

Egenskaberne:
U10-U15

• Sparketeknik i afleveringer (Standfod, spænding, balance, præcision)
  • Førsteberøring (Succes-frekvens, balance, orientering)
  • Evne til, at se og løbe i frie rum (orientering, observation, perception, aktion)
  • Reaktionstid i omstillingsfaser.
  • Spidskompetence (Har spilleren en markant spidskompetence)
  • Parathed (klar til træning, klar til pass, klar til aktion før-under-efter)
  • Fokusering (fokus på opgave, fokus på detalje, fokus på ændring, fokus på vedholdenhed)