Herstedøster

På denne side kan du blive klogere på vores modstander Herstedøster. Samtidig finder du også relevant information i forbindelse med udekampen mod Herstedøster.

Herstedøster Idræts Club

hic.dk

Herstedøster Stadion
Bymosevej 2
2620 Albertslund

Stadionrekorden er 1.900 tilskuere, så der burde være masser af plads.

Stadionet er også kendt under navnet Buffalo Park.

Gratis adgang for alle

• Linje B til Glostrup St.
    • Linje 142 til Harrestrupvænge (Statenevej)
    • Linje 149 til Fabriksparken, Formervangen (Fabriksparken)
    • Linje 300S til Fabriksparken (Nordre Ringvej)
    • Linje 500S til Teknisk Skole

Der kan købes både varme og kolde drikke i caféen. Derudover kan du også købe den lækker stadionpølse.

Det er muligt at betale med kort, kontanter og MobilePay.

Den 14. maj 1920 blev Herstedøster Gymnastik Forening stiftet, hvor en af hovedmændene var Arthur Martin Jeppesen.

Herstedøster spillede fodbold for første gang i 1922 til et ministævne hos VIF, som i dag hedder Albertslund IF. Dette var grundstenen til oprettelsen af Herstedøster Boldklub.

To år senere blev fodboldklubben startet op af Ole Pedersen, som var 18-19 år. Sognerådet gav 40 kr. i støtte, så klubben kunne betale den årlige leje af en mark ved Herstedøstergård.

I 1927 da sognerådet bad om et regnskab, kunne fodboldklubben ikke producerer et. Det betød, at fodboldklubben røg inden under Herstedøster Gymnastik Forening. Året efter ændrede man navnet til det nuværende - Herstedøster Idræts Club.

I 1929 deltog Herstedøster for første gang i en SBU-turnering.

I flere år havde Herstedøster kun en fodboldklub, og flere gange var man tæt på at nedlægge fodboldafdelingen i HIC. Men i 1962 fik man tilgang af et helt hold fra Måløv, og det blev vendepunktet for fodboldklubben.

I 1953 blev det første klubhus indviet.

I 1966 vinder klubben deres første pokal, da de vinder Serie 5-pokalturneringen. Og i 1973 vandt de for første gang en række - Serie 4.

I 2004 fik klubben et nyt anlæg med omklædningsrum og klubhus.

I 2017 rykkede klubben op i Sjællandsserien for første gang. Og i 2021 blev det til oprykning til Danmarksserien for første gang, da de vandt deres oprykningspulje med et point ned til Glostrup.

I 2020 kunne klubben fejre sit 100-års jubilæum.

I 2021 spillede de opvisningskamp mod Brøndby. Her kom der 1.200 tilskuere til kampen.

Kilde: hic.dk

Herstedøster har aldrig befundet sig i divisionerne. I sæson 2020/21 vandt de deres pulje i Sjællandsserien. Det betød oprykning til Danmarksserien for første gang. Her lykkedes det for Herstedøster at overleve på trods af ekstra nedrykkere.

Herstedøster har spillet i fem pokalturneringer, hvor det er blevet til seks kampe. Af disse seks kampe er en blevet vundet og seks er blevet tabt.

Bedste resultat i pokalturneringen kom i 2019/20, hvor klubben nåede frem til 2. runde. Her spillede man en målrig kamp mod HIK. Herstedøster kom hurtigt foran, men endte med at tabe 4-7.

Det er blevet til tre kampe mellem os og Herstedøster. Den første blev spillet den 4. september i sæsonen 21/22 på Tingbjerg Ground. Her endte kampen 1-1.
Udekampen den 6. november 2021 gav os en 1-0 sejr, hvor Mahdi Fatahi blev matchvinder. Senest opgør var den 21. maj 2022 på Tingbjerg Ground. Her blev det til en 4-1 sejr til Brønshøj. En af scoringerne var et bizart selvmål af Herstedøster fra midten af banen.

I denne sæson har Herstedøster været forbi Tingbjerg Ground. Her endte det med en 5-1 sejr til os. Vi har selvfølgelig også gæster Herstedøster Stadion. Her blev det også til seks mål, da kampen endte 3-3.

Kendte spillere fra Herstedøster
Mads Juel Andersen, som i dag spiller for Barnsley i Englands næstbedste række, startede sin fodboldkarriere i Herstedøster, hvor han begyndte som 4-5-årig i 2002. I 2005 skiftede han til Albertslund og året efter til Brøndby. I sidste sæson var han med til at sikre Barnsley en 5. plads i Championship og spillede i playoff-semifinalerne om oprykning til Premier League.