Karlslunde

På denne side kan du blive klogere på vores modstander Karlslunde. Samtidig finder du også relevant information i forbindelse med udekampen mod Tårnby FF.

Karlslunde Skytte-, Gymnastisk- og Idrætsforening

karlslundefodbold.dk

Karlslunde Stadion (også kendt som Hampen Park)
Kongens Enge 42
2690 Karlslunde

Kapacitet: 1.500 (62 siddepladser)

Entré: 50 kr.

• S-tog til Karlslunde St.
    • Linje 224 til Ingesvej (Karlslunde Parkvej)
    • Linje 224 til Bastebjerg (Skelvej)

Det vil være muligt at købe stadionpølse samt øl, vin (rosé), sodavand og vand

Der kan betales med kontanter og MobilePay.

Carlslunde-Carlstrup Skyttelaug blev stiftet den 12. september 1866. Dermed har fodboldklubben sine rødder i en af de mange skytteforeninger, der dukkede op i Danmark efter krigen mod Tyskland i 1864.

Navnet på foreningen er blevet ændret flere gange efterhånden som flere sportsgrene er kommet til. I 1933 fik den sit nuværende navn Karlslunde Skytte-, Gymnastisk og Idrætsforening. Men for nemhedens skyld bruges Karlslunde Idræts Forening. Selve foreningen består af flere afdelinger, bl.a. fodbold.

Selve fodboldafdelingen i Karlslunde IF blev stiftet den 26. maj 1914. Det er ikke meget, der står om fodboldafdelingen på Karlslundes hjemmeside, men fodboldklubben var i mange år i serierne, indtil de i sommeren 2021 rykkede op i divisionerne for første gang.

I efteråret 2021 sluttede klubben blandt de nederste seks og skulle spille nedrykningsspil. Her var der fire nedrykkere ud af seks hold, og Karlslunde blev et af disse fire hold. Dermed blev det kun til en enkelt sæson i divisionerne.

Kilde: karlslunde-if.dk

Karlslunde har, som skrevet tidligere, kun tilbragt en sæson i divisionerne. Det var i sidste sæson, hvor de var en del af 3. division. De sluttede tredjesidst i efterårets grundspil og fjerdesidst i nedrykningsspillet. Dermed måtte de retur til Danmarksserien. Undervejs blev det bl.a. til en vanvittig 10-0 sejr over Herlev.

Fem deltagelse i pokalturneringen er det blevet til for Karlslunde. Første gang var tilbage i 1986. Her røg man allerede ud i 1. runde, da man hjemme tabte 0-6 til B1921. Karlslundes bedste resultat i pokalturneringen kom i sæsonen 2022/23, hvor man nåede 2. runde. Her blev Sjællandsserie-klubben BSF, med tidligere hveps Kasper Vilfort, endestation, da man tabte 1-0 på udebane.

To gange har Brønshøj og Karlslunde mødt hinanden. Første kamp var i premierekampen i sæsonen 2022/23, hvor Brønshøj vandt 4-1 på Tingbjerg Ground. Anden kamp var senere i samme sæson, hvor Brønshøj vandt 5-0 i Karlslunde. Alle fem mål blev scoret inden for de første 30 minutter af kampen.