Erhvervsklubbens tur til Napoli

Kim Høg Madsen
22. maj 2022 kl. 15:45
Brønshøj Boldklubs erhvervsnetværk ”Erhvervsklubben Hvepsene” var på deres årlige erhvervsrejse – og denne gang til Syditaliens ”hovedstad” Napoli, hvor 50 deltagere kunne rejse sommeren i møde i pragtfuldt sydeuropæisk sol og varme.

Der var tilrettelagt et varieret program med overskriften ”Styrkelse af netværket i Erhvervsklubben Hvepsene” – med generalforsamling, erhvervsarrangement ”Hammerslag”, fodboldkamp, tid til sightseeing og selvfølgelig hyggeligt ”netværks-samvær”.

Velkomstmiddagen på hotellets 7. sal med fantastisk udsigt over Napoli by og med Vesuv i baggrunden blev en fin start på erhvervsrejsen.

Erhvervsarrangement

Mens italienerne bruger søndag formiddag i kirken, så valgte vi at holde foreningens generalforsamling, hvor der var en god debat med forslag, ideer og spørgsmål om Brønshøj Boldklub.

Efter generalforsamlingen blev erhvervsarrangementet ”Hammerslag” gennemført af Martin Porsmose fra Home og Per fra Per Christensen Automobiler.

Martin og Per præsenterede henholdsvis nogle boliger og biler, som vi i 7 grupper skulle gætte priserne på. I grupperne blev der meget engageret diskuteret og vurderet om ejendommes størrelse, beliggenhed, vedligeholdelse – om bilers popularitet, prisernes påvirkelighed af el, plug-in, diesel eller benzin.

De vindende hold blev fint præmieret af Martin og Per.

Sightseeing

Der blev også tid til sightseeing. Nogle valgte at udforske Napoli – nogle valgte at tage til Pompeji – og andre at besøge både Pompeji og Vesuv. Per Christensen udtalte bagefter: ”Turen op til toppen af Vesuv er en meget smuk tur med fantastisk udsigt og fascinerende at kigge ned i Vesuvs krater. Turen er ikke for tøsedrenge – de sidste 1,5 km til toppen var anstrengende – men jeg ville ikke have været oplevelsen foruden”.

Stadio Diego Armando Maradona

Sammen med 50.000 italienske tilskuere overværede vi på ”Stadio Diego Armando Maradona” kampen mellem Napoli og Genoa – det blev 3 – 0 til Napoli.

Det blev noget af en oplevelse. Vi blev ”plantet” på afsnit med særdeles fanatiske Napoli-tilhængere. Der blev sunget, piftet af modstandernes tilhængere og givet ”fuck-finger” til dommeren, hvis han dømte mod deres elskede hold.

I Liverpool starter kampene med, at alle på stadion synger ”You`ll never walk alone” – i Napoli runger ”Oh Solo Mio” fra alle på stadion – fascinerende skue.

Konklusion

Ved hjemkomsten kunne vi takke hinanden for en dejlig erhvervsrejse, hvor målet med styrkelse af kendskabet til hinanden og hinandens forretninger var opnået – med interessant erhvervsarrangement, god generalforsamling, kulturelle oplevelser og kombineret med muntre og hyggelige timer sammen.

Bliv klogere på hvem og hvad Erhvervsklubben er her.