Flyvende forår, del 3

image U15 blev hyldet på Tingbjerg Ground efter deres flotte rækkesejr i foråret (Foto: Thomas Løser)
03. juli 2023 kl. 17:33
Hvepsene har været flyvende i foråret 2023. Rækkevindere, fantastisk spillerudvikling, stigende medlemstal og meget mere har første halvdel af 2023 budt på. De to foregående dage har vi skrevet om pigerne og de yngste i Brønshøj. I dag er turen kommet til U10 til U23 på drengesiden.

U10-U12 drenge
U10 årgangen har i den grad været drevet af ungtrænere og med stor hjælp fra forældre. Det skal også drive det til næste sæson. Årgangen har haft en løbende tilgang af nye spillere, og der vil fortsat være stor fokus på at skabe fællesskab og skabe et miljø, hvor udvikling er i fokus.

U11 har været igennem en rigtig god udvikling i den foregående sæson. Under ledelse af Leon Nielsen har man både udviklet holdets spillestil og også fået tilgang af en del nye spillere. Faktisk er der lige nu mulighed for at have to hold, men det vil kræve, at der er en forældregrupoe, som melder sig på banen som forældretrænere.

U12 har i dette år arbejdet hårdt på at gøre spillerne klar på den første selektering, der ligger foran dem frem imod U13, hvor man indgår i det nye klubsamarbejde med Boldklubben Fix. Under ledelse af Ihab og Naim har man arbejdet med mentaliteten og på at forbedre årgangens evne til at spille efter spillestilen.

U10, U11 og U12 alle i kamp (Fotos: Thomas Løser)

U13-U15 drenge
U13 har været igennem et år, hvor man for første gang har trænet målrettet med spillestil og med at arbejde med en mere seriøs tilgang til det at spille fodbold. Årgangen er meget lille, men ud fra årgangens forudsætninger har man gjort det rigtig godt og været igennem en rigtig god spillemæssig udvikling. Årgangen skal efter sommerferien indgå i klubsamarbejdet med Boldklubben Fix, hvilket vi tror vil hjælpe ned at bringe spillerne videre i deres udvikling.

U13 på tavlen mod Fremad Amager (Foto: Thomas Løser)

U14 har i den foregående sæson været slået sammen med Boldklubben Fix på bredde- og talentsiden. Dette har været en stor succes og man har arbejdet ud fra at bringe talentudvikling og breddefodbold tættere sammen. Det er man lykkedes rigtig godt med, og det skal være inspiration til de kommende årgange, der indgår i klubsamarbejdet. Årgangen har haft en stabil forældre trænergruppe, der både har taget et stort ansvar omkring bredden og talent.

U15-T har i denne sæson nok været den årgang, der har udviklet sig allermest, hvilket også kom til udtryk, da de i dette forår kunne lade sig kåre som vindere af Liga 3. Mange spillere har udviklet sig individuelt og som hold har man rykket sig på flere parametre ift. spillestilen. Cheftræner Kenneth Jørgensen har gjort et flot stykke trænerarbejde og har stor andel i holdets succes.

Brønshøj/Fix U14 i jubeldans (Foto: Thomas Løser)

U17-U23 drenge/herre
U17 drenge har haft et breddehold og et talent hold. Desværre har breddeholdet været ramt af stor ustabilitet, hvilket desværre har gjort, at man har mistet nogle spillere til andre klubber. U17-T startede med at arbejde med en væsentlig mindre trup, da flere spillere tog på efterskole. Over tid er truppen vokset og flere spillere har haft en rigtig god udvikling. Holdet vandt mesterrækken i efteråret og i foråret fik man en fornem placering i Øst 2-rækken. Thomas Lindhardt har fået gjort andetårsspillerne klar til U19-bold, samtidig med at førsteårs spillerne har fået plads til at kunne blive implementeret i truppen.

U17 i fuld frispring (Foto: Thomas Løser)

U19-T har haft en sæson, hvor man har arbejdet med en meget stor trup. Det har kunne lade sig gøre fordi der er blevet arbejdet meget på tværs af U19, U21, U23 og 3. senior. Holdet har løbende udfordret sig selv, med forskellige måder at bygge sit spil op på. Holdet leverede allerede i vinters syv spillere til U23-T, hvilket har gjort, at man i flere kampe har spillet med næste et helt hold af førsteårs U19-spillere. Det gør deres placering som nummer fire i Øst 2 endnu mere imponerende. Cheftræner Kenneth Jakobsen har arbejdet hårdt på at fastholde så mange spillere som muligt. Deer er tabt nogle få spillere undervejs, men der skal lyde stor ros til Kenneth for den store indsats.

Lækker brysttæmning af U19 (Foto: Thomas Løser)

U21-T har spillet deres anden sæson, og her har vi haft mulighed for at teste både U17- og U19-spillere af på seniorniveau. Spillerne er blevet udfordret mod modstandere, som flere gange har benyttet spillere fra deres førstehold. Et godt eksempel var kampen mod Vanløse, hvor der var 3-4 divisionsspillere med, og hvor spillerne leverede en rigtig god indsats. I den nye sæson får flere af vores ungdomsspillere lov til at forsøge sig med bold på seniorniveau.

U21-truppen mod Vanløse (Foto: Thomas Løser)

U23-T har været igennem den første sæson efter man ændrede i setup og tilgangen til det hold, der er klubbens andethold. Der skulle være større fokus på udvikling og implementering af et mere professionelt miljø, der kunne ligne A-truppens miljø. Cem Vardar og Emrah Kahveci har det første år kickstartet projektet og vi ser frem til at videreudvikle projektet og forhåbentlig gøre transitionen fra U-spiller til seniorspiller noget mere interessant med det nye trænerteam bestående af Metin Celik, John Gadalla og Ali Alswafi.

U23 i Slaget om Frederikssundsvej mod Husum (Foto: Thomas Løser)

I morgen kommer vi med sidste del, som handler om seniorafdelingen.

Læs her om pigerne.

Læs her om de yngste årgange.