Flyvende forår, del 2

image U9 til ministævne i Brønshøj, og skønt at se så mange forældre (Foto: Thomas Løser)
02. juli 2023 kl. 16:15
Hvepsene har været flyvende i foråret 2023. Rækkevindere, fantastisk spillerudvikling, stigende medlemstal og meget mere har første halvdel af 2023 budt på. I går skrev vi om pigernes forår. I dag er turen kommet til de yngste hold i Brønshøj.

Her i foråret er vi nået op på 224 børnemedlemmer – det vil sige drenge og piger i alderen fra U5-U12.

Det er dejligt, at vi har kunne byde en masse nye hvepse velkommen. Men det har også betydet, at vi nu har venteliste i årgangene fra 2013-2016 på drengesiden. Selvom ungtrænerne gør et fantastisk stykke arbejde og vi får flere forældretrænere, mangler vi stadig trænerkræfter til at kunne tage i mod, de sidste drenge, der gerne vil være en del af vores forening.

Så her skal lyde en opfordring om at melde sig på banen, hvis man har tid og lyst til at skabe glæde og fællesskab på fodboldbanerne i Tingbjerg.

Vi har forsat gang i vores børnehavesamarbejde, der er en del af indsatsen i Tryghedspartnerskabet. Hver uge har vi fem børnehaver forbi klubben til træning. Børnene er meget glade for træningen og flere af dem har allerede meldt sig ind i Brønshøj Boldklub.

U7 i kamp under ministævne (Foto: Thomas Løser)

Børneafdelingen har haft tradition for at deltage i Løve Cup, men i år faldt valget på AIK Cup i Albertslund, da denne turnering også tilbyder mulighed for, at pigeholdene kan deltage. Stævnet lå i weekenden efter Kristi Himmelfart. I alt deltog 14 hold fra Brønshøj. Vi har valgt, at (næsten) alle hold deltager til det samme stævne for at give vore børnehold muligheden for en fælles oplevelse på tværs af årgangene.

Vi havde 16 børne-hold med i DBU Københavns turnering. Det er en rekord, som ser ud til allerede at blive slået til efteråret.

U8 og U9 deltog begge med tre hold og har virkeligt været meget aktive og deltaget i en masse stævneaktiviteter. U8-holdet er nået op på 36 spillere, så stor ros til trænergruppen, for at skabe et godt og rummeligt træningsmiljø. Gruppen består af Ghaffar, Senat, Hani, Christian, Mbape og Mohammad-Ali.

Læs om pigerne her.

U8 i aktion mod B1903 (Foto: Thomas Løser)