Flyvende forår, del 4

image 3. senior fejrer rækkesejren oprykningen til Serie 2 (Foto: Thomas Løser)
04. juli 2023 kl. 16:31
Hvepsene har været flyvende i foråret 2023. Rækkevindere, fantastisk spillerudvikling, stigende medlemstal og meget mere har første halvdel af 2023 budt på. De tre seneste dage har vi skrevet om ungdomsafdelingens forår. I dag gælder det sidste del, som handler om seniorafdelingen.

Selvom vores U21- og U23-hold også er seniorhold, skrev vi om dem i går, så vi går direkte til vores 3. senior.

3. senior
Bassem Hassanain, Mahmoud Al-Dowairi og Noli Buja har lavet et fantastisk stykke arbejde med vores 3. hold. De har formået at skabe en god stamme af spillere, hvor der samtidig er blevet plads til flere spillere fra vores ældste ungdomshold.

Det blev da også et succesfuldt forår for 3. senior, som tog 1. pladsen i Serie 3 og dermed sikrede sig oprykning til Serie 2. Et flot resultat, og vi glæder os til at følge dem i Serie 2, hvor der bl.a. venter lokalopgør mod Husums og Unions andethold.

4. senior
I efteråret sikrede 4. senior sig oprykning fra Serie 5 til Serie 4. Og holdet har klaret sig ganske fornuftigt i foråret. Det blev til fire sejre og fire nederlag og dermed en solid placering i midten. Det bliver spændende at se, hvad holdet kan gøre i efteråret under træner Bassems kyndige vejledning.

Mht. modstandere, så skal de bl.a. møde Nørrebro FF’s andethold samt Skjold 9. og 14. hold.

Derudover kan vi også glæde os over, at vi i efteråret har hele fem seniorhold i aktion.

7M herre
I foråret gjorde holdet ganske udmærket og var kun et point fra oprykning. Måske det lykkedes i efteråret, hvor vi har to 7M seniorhold med.

+32 i Slaget om Bellahøj mod Union (Foto: Thomas Løser)

+32
Det lykkedes for Andrejs hold at gå ubesejret igennem foråret med otte sejre og én uafgjort og kunne dermed sikre sig førstepladsen.

Men det var ikke kun i ligaen, at +32-holdet var dygtige. I pokalen spillede holdet sig frem til semifinalen, men måtte opgive drømmen om finalen, da det endte med et nederlag på 2-6 til Fremad Valby.

+40 (11M)
Kent Segerlunds mandskab følger kalenderåret og de er derfor kun halvvejs igennem sæsonen. Men holdet har haft et flot forår, hvor de ligger á point med B93 på 1. pladsen. Det er kun målscoreren, der adskiller de to hold. I efteråret venter otte spændende kampe +40-holdet.

+40 i kamp mod B93 (Foto: Thomas Løser)

+40 (7m)
7M-holdet for +40 har kæmpet lidt mere med det, og der har været kampe, hvor man har måtte melde afbud. Men det lykkedes stadig at tage tre sejre og slutter i midten af rækken.

På papiret en svær sæson, hvor det resultatmæssigt ikke blev den helt store fest. Blot én sejr i 11 kampe blev det til. Men det har sikkert ikke forhindret holdet i at hygge sig alligevel.

+50
Holdet skulle forsøge at følge op på efterårets rækkesejr. Men sådan gik det ikke. Man var endt i en stærk gruppe i foråret og holdet har klaret sig ganske fint. Det blev til en solid midterplacering.

+50 i Slaget om Slotherrensvej mod Vanløse (Foto: Thomas Løser)

+60
Vores tredje rækkevinder i seniorafdelingen blev +60-holdet under ledelse af formand Peer Goe. Man var ganske suveræne og gik ubesejret igennem foråret med syv sejre og én uafgjort. Dermed kunne man også lade sig fejre som rækkevinderen.

+70
Sidst, men ikke mindst, gælder det klubbens ældste hold. Der er ingen tvivl om, at de gamle drenge hygger sig - både før, under og efter kampen. På banen var der også succes at spore, da det blev til en flot 5. plads i en meget stærk række.

+70 får bolden i kassen mod Lyngby (Foto: Thomas Løser)

Vi håber, at du har nydt at læse om de forskellige hold i moderklubben, og hvordan deres forår har været.

Læs om pigerne her.

Læs om de yngste årgange her.

Læs om U10-U23 her.