Hvepsen Verner

Hvepsen Verner – Brønshøj Boldklubs maskot - fik sin debut i en kamp mod det nuværende 1. divisionshold AB i 2005 og har siden hygget om spillere og publikum i Tingbjerg Idrætspark, før dommeren fløjtede kampen i gang.

Verner er altid klar til at stille op til et billede med både børn, unge og voksne, når han altså ikke har travlt med at vinke og hilse på alle inde på Tingbjerg Ground.

Tag godt imod Hvepsen Verner, når I ser fodbold på Tingbjerg Ground.

Nuværende Hvepsen Verner:

Vernes "indmad" er i dag Kim Olsen, som er en af Brønshøj Boldklubs superfans. Kim startede tilbage i Brønshøj  Afløsere er Morten og Michael Tellstrøm.

Han startede i Brønshøj Boldklub helt tilbage i 1968. Senere blev det til nogle år i Husum Boldklub. Nu står det på veteranfodbold hos hvepsene. Den nye Verner kommer til alle hjemmekampe og de fleste udekampe, hvor han i sit udstyr er en levende reklame for klubben.

Om rollen som Hvepsen Verner siger Kim:

”Jeg prøver på at være med til alle hjemmekampe, hvor jeg – som Hvepsen Verner – før kampen går rundt og hilser på folk, og tager imod spillerne både hvepsene og det gæstende hold, når de løber ind på banen. Jeg siger selvfølgelig også goddag til dommertrioen og vinker til supporterne og de andre publikummer på Tingbjerg Ground. Det er en rigtig sjov opgave.”

Tidligere Hvepsen Verner:

• Charlotte Brygger
    • Brønshøj første Hvepsen Verner, men måtte lægge vingerne, da hun fik en læreplads. Den gjorde, at Charlotte skulle arbejde om lørdagen og dermed misse hjemmekampene.
      Heldigvis finder Charlotte stadig tid til at komme på Tingbjerg Ground og støtte spillerne.
  • Nicklas Ibsen
    • Hvis du synes efternavnet lyder bekendt, så er der tale om sportschef Thomas Ibsens nevø. Udover at have været inde i Verner, så har Nicklas også hjulpet med at filme kampene. Dette har gjort det muligt for os at livestreame kampene.