Optakt: Næsten på hjemmebane

24. marts 2023 kl. 16:14
I morgen gælder det forårets første hjemmekamp. Desværre ikke på stadion, da kommunen har besluttet, at græsset på Tingbjerg Ground ikke må betrædes. Derfor spilles kampen mod Ringkøbing på kunstbanen.

Vi havde sådan glædet os til at opleve Københavns Smukkeste på Tingbjerg Ground til forårets første hjemmekamp. Men her stak kommunen en kæp i hjulet. I stedet for skal vi spille på kunstbanen ved siden af klubhuset.

Dette er brandærgerligt, da det uden tvivl vil kunne mærkes på tilskuertallet, stemningen og selvfølgelig også på indtægtssiden. Men vi vil forsøge at få det bedste ud af det.

På trods af de forringede forhold for især tilskuerne, så håber vi på at se rigtig mange hvepse i morgen på kunsten i Tingbjerg.

Og husk, at der er gratis entré til kampen.

Følg med i kampen

Har du ikke mulighed for at komme ud til Tingbjerg, så er der to måder at følge med i kampen på. På Twitter vil vi liveopdaterer fra kampen. Derudover livestreamer vi via VEO'en.

Seneste kamp

Sidste weekend tog vi hul på forårets oprykningsspil med en tur til Fyn. Nærmere bestemt gik turen til Skibhus-kvarteret i Odense, hvor Marienlyst ventede.

Det var ikke en kamp, hvor vi præsterede vores bedste. Men takket være flot målmandsspil af debutant Lucas Chang-Andersen, lykkedes det os at tage et point med hjem til hovedstaden. Kampen endte nemlig 0-0. Det skal dog siges, at vi også havde vores chancer, men vi var lige så uskarpe som Marienlyst.

Det var dog vigtigt, at vi ikke tabte. Det ville havde betydet en forskel på seks point til Marienlyst. Nu holdt vi den forskel til tre point.

Nedenunder kan du se videosammendrag fra kampen mod Marienlyst.

Modstanderen
Ringkøbing fik en skidt start på oprykningsspillet, da de i søndags gæstede Avarta fra Rødovre. Vestjyderne lagde godt ud og fik presset Avarta, men formåede ikke at udnytte overtaget. I stedet for kunne Avarta bringe sig foran 1-0. Inden pausen blev det også til 2-0.

I 2. halvleg lukkede og slukkede Avarta-kampen, da de gjorde det til slutstillingen 3-0.

Så der venter os en modstander, som for anden uge er i Københavnsområdet, og gerne vil vise sig bedre frem.

Det er ikke blevet til mange kampe mod Ringkøbing. Faktisk har vi kun mødt vestjyderne en enkelt gang. Det var tilbage i 2019, hvor vi den 11. maj mødte Ringkøbing i 2. divisions oprykningsspil.

Her var der gang i målscoringen i 1. halvleg. Hele fem af slagsen blev det til i 1. halvleg. Vestjyderne fik bragt sig foran, men på mål af Kevin Bechmann Timm og Oscar Buch kom vi på 2-1. Ringkøbing fik udlignet, men lige inden pausen gjorde Casper Löween det til 3-2. I begyndelsen af 2. halvleg lavede Ringkøbing selvmål, og vi kunne tage en 4-2 sejr.

Nedenunder kan du se Ringkøbings video af højdepunkterne fra netop 4-2 sejren den 11. maj 2019.

Spillested
Kampen spilles på vores kunstbane ved siden af klubhuset - også kendt som Kunst 2. Husk at følge vejledningerne fra vores serviceteam. Under kampen vil det være muligt at købe mad og drikke, som var vi inde på stadion.

Dommertrio
Kampens hoveddommer bliver Karl Emil Tang Nielsen. På sidelinjerne vil vi kunne finde Lars Jedermann og Mark Spang-Hansen.