Mindeord: Carsten Sørensen

image BB's lilleput. Bagerst fra venstre: Erik Petersen, Johnny Jensen, Steen Duurloo Hansen, Torben Wormslev, Per Røntved og Benny Lohse (træner). Midten fra venstre: Jens Bruun, Per Jørgensen og Stig Jensen. Forrest fra venstre: CARSTEN SØRENSEN, ? og Ove Høeg
12. maj 2022 kl. 20:45
Det er med stor sorg, at vi har modtaget nyheden om vores tidligere 1. holdsspiller Carsten Sørensens bortgang den 4. maj efter længere tids sygdom.

Carsten begyndte at spille fodbold som 8-årig i Brønshøj Boldklub på Rådvadsvej. Carsten spillede i hele sin ungdomstid på de bedste hold i Brønshøj Boldklub. Gennem alle årene var Carsten en fantastisk god højre back. Og både som lilleput, drenge, junior og ynglinge blev Carsten Københavnsmestre med Brønshøj Boldklub.

Ynglingeholdet var nok klubbens bedste gennem tiderne. Udover Københavns-mesterskabet vandt det også pokalturneringen samt sluttede på en 2. plads i Danmarksmesterskabet. Hele 9 spillere var ynglingeholdet endte også med at få kampe for Brønshøjs 1. hold.

Juniorhold.
Bagerst fra venstre: Kragh (træner), Søren Marcussen, Steen Duurloo Hansen, ?, Torben Wormslev og Jens Ole Eskildsen

Forrest fra venstre: CARSTEN SØRENSEN, Torben Jacobsen, Ove Svendsen, Erling Dürr, Per Jørgensen og René Hjorth.

Carsten selv blev rykket op på 1. holdet et år før tiden, da Arne Sørensen var træner i Brønshøj. Et halvt år senere fik han følgeskab af holdkammeraterne Søren Marcussen og Steen Duurloo Hansen. I alt blev det til 43 kampe for Brønshøjs 1. hold.

Når Carsten, Søren og Duurloo skulle spille kampe i Vanløse Idrætspark kl. 10.00, mødtes de kl. 8.00 hos John Bengtsson til morgenmad. Herefter gik turen til Vanløse i Johns bil. En skøn tid.

Carsten ville gerne være blikkenslager, men efter 8 dage liggende på et koldt bliktag, havde han fået nok af det arbejde. I stedet for begyndte han at læse til lærer. Det var medvirkende til, at Carsten ikke fik flere kampe på 1. holdet, mens i stedet for gik lærervejen.

Venskabet med de tidligere holdkammerater var dog intakt. Sammen med Erling Dürr, Erik ”Æske” Møller, Søren Marcussen, Kim Madsen og Steen Duurloo Hansen oprettede de foreningen, som blev kaldt ”Amigo”-klubben, hvor der på skift blev spist hos hinanden. Den stod på kreative madindslag fra Carsten, f.eks. hjerter som gryderet, men også dejlige nytårsaftener blev der holdt.

Carsten flyttede senere til Vallensbæk, hvor han trænede sin søn i Vallensbæk IF. Senere gik turen til Brøndby, hvor han var ungdomsformand i mange år. Senere blev han også æresmedlem i Brøndby.

Carsten vil blive bisat mandag den 16. maj kl. 12.00 i Helligtrekongers Kirke, Kirkebakke Allé 11, 2625 Vallensbæk

Æret være hans minde.

Ynglinge (Københavnsmestre).
Bagerst fra venstre: Alfred Mattesen (leder), Kjeld Petersen (træner), Søren Marcussen, Erik "Æske" Møller, Klaus Møller, Per Jørgensen, Kim Madsen og Gunnar Christensen (træner)