Solrød FC

På denne side kan du blive klogere på vores modstander Solrød FC. Samtidig finder du også relevant information i forbindelse med kampe ude mod Solrød FC.

Solrød Fodbold Club

solrodfc.dk

Solrød Stadion
Tingryds Allé 27
2680 Solrød Strand

Der er masser af plads, men ingen siddepladser

Der er gratis entré til Solrød FC's kampe

• Linje A til Solrød Strand St.
    • Linje 121 til Drosselvej

Der kan købes pølser, toast, sodavand, øl og popcorn i boden.

Solrød FC blev stiftet den 29. september 1969. Her blev man en selvstændig forening efter fodbolddelen havde været en del af Solrød Idrætsforening.

Der er dog blevet spillet fodbold i Solrød længe før 1969. Helt tilbage i 1918 har fodboldspillere fra Solrød fået anerkendelse. Og idrætsforeningen blev stiftet den 22. april 1934.

Kilde: solrodfc.dk

Solrød FC har ikke haft fornøjelsen af divisionerne endnu. I sidste sæson rykkede man op i Danmarksserien efter at have vist sig som det bedste hold af Glostrup og Skjold i kvalkampene til Danmarksserien. Ingen af holdene formået at vinde nogen af deres to kampe, men med fire mål var Solrød FC bare lidt skarpere foran kassen end de to andre hold.

Solrød FC har spillet ni pokalkampe fordelt over fem pokalturneringer. De har tabt fem gange, men har vundet fire gange. I fire ud af de fem pokalturneringer er de nået frem til 2. runde, hvilket også er klubbens bedste pokalresultat.

To gange har vi mødt Solrød FC. Det var den 11. september 2021, hvor vi på udebane vandt 2-1 efter en dårlig kamp, og den 26. marts 2022. Her tabte vi 1-2 på hjemmebane i en kamp med tre røde kort - to til os og et enkelt til Solrød FC.

Kendte spillere fra Solrød FC
Jon Dahl Tomasson startede som helt ung i Solrød FC, inden turen hurtigt gik til Køge Boldklub. Jon Dahl opnåede en stor karriere i udlandet - især i Holland, men også i Milan i Italien. Jon Dahl opnåede 112 kampe (fjerde-flest af alle) og 52 mål for landsholdet. I dag er han cheftræner for Malmö FF i Sverige.

Allan Ravn startede sin fodboldtid i Solrød FC, inden han tog til Brøndby. Her var Allan Ravn i næsten 10 år og nåede mange Superligakampe for Brøndby. Mange kan nok huske hans drømmehug i Champions League mod Bayern München i 1998. En kamp Brøndby vandt 2-1. Allan Ravn var med til at vinde fire mesterskaber og en pokaltitel med Brøndby.

Casper Ankergren begyndt i Solrød, men fik sin seniorgennembrud i Køge, inden turen gik til Brøndby, hvor han fik mere end 100 Superliga-kampe. Bagefter tog han til England, hvor han spillede for Leeds og Brighton.

Kenneth Emil Petersen, som er søn af Palle "Plankeværk" Petersen startede også i Solrød FC. Sidenhen blev det til mange Superliga-kampe for AC Horsens, AaB og OB.