Ishøj IF

På denne side kan du blive klogere på vores modstander Ishøj IF. Samtidig finder du også relevant information i forbindelse med kampe ude mod Ishøj IF.

Fulde navn
Ishøj Idrætsforening

Hjemmeside
ishojif.dk

Stadion
Ishøj Stadion
Vejledalen 17
2635 Ishøj

Ishøj IF oplyser ikke nogen stadionkapacitet, men fortæller, at der er masser af plads.

Entrépris
Voksne: 50 kr.

Børn u. 18 år: Gratis

Offentlig transport til stadion

• Tog
    • Linje A til Ishøj St.
      • Ca. 10 minutters gang fra station til stadion
      • Ca. 5 minutter på cykel fra station til stadion
  • Bus
    • Linje 300S til Strandparkstien
      • Ca. 5 minutters gang fra stoppested til stadion

Mad og drikke
Det vil være muligt at købe sodavand og vand. Der sælges ikke øl.

Det vil som regel også være muligt at købe pølser, men det varierer fra kamp til kamp.

Der kan betales med MobilePay og kontanter.

Historie
Den 20. april 2017 startede det hele, da Ishøj Boldklub og SB50 Ishøj fusionerede. Grunden til fusionen var, at man oplevede en uhensigtsmæssig opdeling af børnene i forhold til valg af fodboldklub.

I klubbens første sæson befandt mig sig i Sjællandsserien efter Ishøj Boldklub havde vundet Serie 1 sæsonen før.

Det blev kun til den ene sæson i Sjællandsserien, da man vandt den med fire point ned til nærmeste forfølger, og derfor rykkede op i Danmarksserien. Her har man være lige siden.

Ishøj IF havde dog ikke nogen nem start på livet i Danmarksserien, hvor man sluttede næstsidst, men undgik nedrykning. De to seneste år er klubben sluttet på 4. pladsen i Danmarksserien.

Divisionerne, pokalen og Brønshøj
Ishøj IF har aldrig været i divisionerne, men klubben er ambitiøs. Det kan ses på nogen af navnene, der har været i Ishøj IF.

Ishøj IF har kun deltaget i pokalturneringen en gang. Dette var i sidste sæson, hvor man tvang AB ud i forlænget spilletid. Stillingen var 1-1 efter 90 minutter, men i den forlænget spilletid fik AB scoret og kunne tage en 2-1 sejr.

Ishøj har kvalificerede sig til dette års pokalturnering. Her mødte de Vordingborg på udebane i 1. runde, hvor det blev til et 2-1 nederlag.

Der er blevet spillet en enkelt officiel kamp mod Ishøj. Den fandt sted 2. oktober 2021, hvor vi måtte indkassere et smalt 1-2 nederlag på hjemmebane.

Kendte spillere fra Ishøj
Der har været nogen prominente navne igennem Ishøj IF, hvoraf den mest kendte nok er Nicki Bille, som i sommeren 2019 valgte at spille for klubben. Men det var ikke noget lykkeligt ægteskab og blot fire måneder senere var Bille fortid i Ishøj IF.

I sommeren 2019 sikrede man sig også Avartas bomber Christian Offenberg. Offenberg er måske mest kendt for at være anfører for vikarlandsholdet i landskampen mod Slovakiet i september 2018.

Derudover har de også haft de to tidligere Superliga-spillere Osama Akharraz og Adnan Mohammad i truppen, men begge har valgt at forlade Ishøj IF i sommeren 2021.